Data de publicació: 28 d'Octubre de 2005
Pel que sembla, el Castell de Montsoriu no es visitable normalment per que s'hi fan obres de reconstrucció. No obstant, el diumenge dia 6 de Novembre estarà obert i s'hi feran visites guiades a mes d'una castanyada popular. Aixi doncs, la visita que estava programada per al diumenge 30 d'octubre tindra lloc el dia 6 de Novembre. Lloc de trobada: camí d'acces al castell en la carretera Arbucies/Breda.
Aquesta serà la darrera sortida cultural de la temporada i anirem al Castell de Montsoriu, a Arbúcies. Aquest castell, al cim del turó que du el mateix nom és un dels castells mes grans i complexos de Catalunya. Fou residència dels comtes de Cabrera i durant els segles XIII i XIV va gaudir d'especial esplendor fins a la guerra dels remences quan els Cabrera s'en van anar a Blanes.
També visitarem el Museu Etnològic de La Gabella amb sales dedicades a quatre àmbits diferents: ocupació humana, medi físic, societat tradicional i industrialització.
Cadascú ha de arreglar-se per anar a Arbúcies en cotxe particular tot i que se algú no te mitjans de desplaçar-s'hi es pot veure d'acomodar-lo en algun altre cotxe. El dinar serà, pels qui vulguin, en un restaurant de la zona.
Com sempre, es important que els que hi vulguin anar ho comuniquin al Taller d'Història, tel. 972858757.