Data de publicació: 15 d'Octubre de 2008
El passat dia 28 de setembre, amb ocasió de les 4es Jornades Europees del Patrimoni, el Taller d’Història va contribuir a l’organització d’una Passejada fins al Poblat Ibèric de Mont Barbat amb una visita guiada a les restes del poblat explicada per la Directora de les Excavacions, Maria del Vilar Vila. Un seixantena de persones varen recórrer els camins del Pibitller, vorejant la urbanització dels Pantans de Montbarbat, per acabar al cim del Mont Barbat on es troba el Poblat Ibèric.
En baixar, els excursionistes varen visitar un dels Pantans que donen nom a la urbanització i que encara existeix (l’altra va ser dessecat) i varen escoltar les explicacions dels membres del Taller d’Ocupació de Maçanet.